Pajala - en ny bekantskap

Det är mest Beatrice som varit duktig på att skriva på bloggen och även på att åka runt i vårt land och Norge.
Men jag fick i alla fall prova på något som jag inte gjort tidigare häromveckan. Jag flög från Luleå till Pajala i ett litet plan :)

Jag hade blivit inbjuden av Almi Nord för att berätta om hur våra fem kommuner och vi hur jobbar med Holland. Det är ju ett område som ligger mig varmt om hjärtat så jag tackade självklart ja! Mötet skulle vara i Pajala.

På flyget upp tittade jag på kartan var vi egentligen skulle, jag älskar att titta på kartor och fundera över livet på andra ställen. Det är ju supernära till Finland när man är i Pajala - och det märktes på skyltningen och på språket. Jag lägger in en karta senare så att alla verkligen ser var Pajala ligger - långt ovanför polcirkeln!

EDIT Här kommer kartan!



Pajala är känt för bla sin författare Mikael Niemi - och självklart träffade jag hans fru Erkie på min korta visit i Pajala. Det visade sig att hon är från Holland.

Kommunalrådet Bengt Niska gjorde en mycket bra presentation av pajala och jag förundrades verkligen över vilka möjligheter de har och vilken framåtanda de visade.

Jag önskar den regionen all lycka och hoppas att vi snart ses igen!

Hälsar Karin som just nu också är i Örnskäldsvik på mässa.

Nu är det sängdags och imorgon ska få Ö-viksborna att upptäcka Gold of Lapland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0