Mo i Rana nästa... oj en tunnel :(

Idag har vi varit på ett köpcentrum i Mosjoen, många intresserade norrmänn besökte oss för att prata lite om framförallt Lycksele. Många vi träffade har redan varit i Lycksele ett par gånger eller känner någon som de vill besöka. Vi har delat ut brochyrer och rabatthäften, vi har även bjudit på Västerbottensost och guldpengar. Västerbottensosten går även hem hos norrmännen som tycker den smakar mycket bra.

Under dagen blev vi även intervjuade och fotade av en av dagstidningarna, så det ska intressant att se om vi  kommer i norsk tidning :). Vi hoppas att vi har lockat en del norrmän från Mosjoen till Gold of Lapland.

Jag har ju aldrig varit i Norge tidigare, men jag har hört om alla tunnlar och krokiga vägar (kan tilläggas att jag är lite åkrädd, hmn ganska mycket). Vi hoppade in i bilden och drog iväg med Camilla som säker chaufför bakom ratten. E6:an tänkte jag detta är ju lungt  - europaväg... Jag kan nu i efterhand inte förstå vad som krävs för att en väg ska bli klassad som Europaväg - det kan inte ha något att göra med vägen storlek utan kanske snarare trafikmängd. För det var en smal väg och kurva hit och kurva dit - sedan var det varning för kurva och nedsatt hastighet till 40!!!! Huvva!!! Värst var nog kanske tunneln - jag trodde jag skulle gråt, typ en mil lång!!! Och till råga på allt så började jag tänka på den där filmen med Sylvester Stallone har ni sett den?? Men nu är vi framme :)

I morgon skall vi förse intresserade Mo i Ranabor med material ... vi hoppas de är på G!!


Ha de /Hälsningar Beatrice



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0