Gold of Lapland goes to Norway

Gold of Lapland har ännu en superhetisk vecka att ta sig igenom. Denna vecka ska vi marknadsföra våra medlemmar och regionen i Norge. Vi har redan en hel del norska gäster i vår region, men vi vill ha fler + vi vill att de ska upptäcka vårt stora utbud av aktviteter, sevärdheter mm. Därför är jag nu i Norge i Mosjoen och i morgon skall jag tillsammans med Lycksele Kommun dela ut information. Samtidigt är min kollega Sören Lundström lite norrut i Norge - de ska besöka bl a Narvik och Bodö. Hans deltagande är ett resultat av ett samarbete med Skellefteå Kommun.

Jag har faktiskt aldrig varit i Norge och jag måste erkänna att det är supervackert landskap. Man blir helt stum. Vi har nu checkat in på vårt hotell (inte så bra faktiskt - jag fryser) efter en härlig middag i centrala Mosjoen. Jag kan förstå norrmännen att de drar sig till Sverige på sin lediga tid - vi blev helt stumma när vi såg vilka priser det är här. Vi gick på en pizzeria/snabbmatsrestaurang - en pizza 155 nkr ( ca 200 svenska kr). Jag tog en sallad - typ 180 kr. Det blev bara kranvatten till :).

Jag har tyvärr glömt kabeln till kameran hemma men bilder kommer sedan...

Ha de kempegott - Bea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0